måndag, augusti 01, 2005

Blir så förbannad! Det finns en tablett som är väldigt återkommande när man delar medicin. En lugnande, ångestdämpande medicin.
Dess namn är Oxascand (bland flera)

Jag stötte först på den som sömntablett. Ja visst, många äldre har svårt att sova. Så en dag så läste jag samma namn kl 08.00, var tvungen att kolla om detta stämde, "ja visst, denne är ju så orolig" !!!! Jaha, är det någon som har undersökt varför? Hur mår en människa som har en konstant dos med lugnande i kroppen 24 timmar om dygnet?? "Asta verkar trött, hon kanske vill sova!" Flera timmar mitt på dagen? SÅ KLART ATT HON INTE KAN SOVA PÅ NATTEN!! Jag skulle inte kunna sova på natten om jag tillbringade mina dagar med att inte göra annat än att läsa och sova! Vem blir inte orolig av en sådan tillvaro?

Mer personal och mindre läkemedel! Det är min medicin!

3 Comments:

At 4:38 em, Blogger crrly said...

Himla klokt. Har du gjort en insändare av den? Borde du! :)

Keep up your good work. Ditt jobb är ett av de viktigaste!!!

 
At 2:32 em, Anonymous Anonym said...

Håller absolut med. Det har samhället lider ju av en övertro på mediciner, särskilt mot psykiska problem.

 
At 5:17 em, Anonymous Anonym said...

Här är ju ett av många exempel på hur de äldre drabbas av överförskrivning av läkemedel!

http://archive.corren.se/archive/2004/11/27/1skoxmyrovk39ki.xml?category=1mr1kip2lve9bv7

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats