söndag, januari 01, 2006

Gott nytt år!
Nu kommer vardagen smygandes igen. Jag känner mig mer utvilad än på länge, men det skulle inte vara fel med ytterligare 2 veckor ;)
Har börjat fundera på vad jag ska söka till våren, det är lika bra att fortsätta på högskolan på en gång till hösten, men vad? Några tips? :)
Många utbildningar jag har funderat på har höga intagningspoäng. Så jag kanske får räkna med att söka till skolor runt om i landet.
Kanske är dags att uppsöka en studiehandledare. En klasskamrat sa nämligen att jag inte får tillgodoräkna mig mina nya betyg om jag har ett slutbetyg från gymnasiet, vilket jag har. Tyckte att det lät konstigt, så när terminen börjar ska jag genast söka upp den som vet allt om sånt här :)

4 Comments:

At 3:46 em, Blogger Vårdbiträdet said...

Jag läser till undersköterska och de kurser jag ska läsa till våren ingår i utbildningen (psykologi tex), men jag hade tänkt att vidareutbilda mig ytterligare efter detta. Funderar på något inom rehabilitering.
God fortsättning på dig med :)

 
At 3:24 fm, Anonymous Anonym said...

Har DU gjort något Högskoleprov?
Kolla med en studievägledare tycker jag absolut Du skall göra.

GOD FORTSÄTTNING och Stå på Dig!

 
At 3:43 em, Blogger crrly said...

Å, spännande! Lycka till!

 
At 10:21 em, Blogger Vårdbiträdet said...

Jo, haha jag gjorde högskoleprovet för ett par år sedan med ett kanske mindre lyckat reslutat ;)
Hoppas på ett annat reslutat nu, ett par år klokare :)

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats