tisdag, juli 11, 2006

Försökte löneförhandla, men det gick nog inget vidare.. chefen "skulle kolla".. Hänvisade till att jag var nyutbildad, ja kontra med att ja faktiskt varit vårdbiträde där i flera år.. vi får se, vi får se. VARFÖR är jag inte mer påstridig? Eller så kanske det inte hjälper att vara det när man bara är timanställd.. Kan ändå tycka att mina erfarenheter borde vara värt några kronor mer än nån som är helt ny på arbetsplatsen, men det är väl mycket lättare att sätta samma lön på alla och säga att det är jämställt iallafall, inte vet ja. *bahhh*

3 Comments:

At 1:25 em, Blogger Erik said...

Jag ska löneförhandla med min chef så fort hon kommer tillbaka från sin semester.

http://erikhellsborn.blogspot.com/2006/07/taskig-ln-facket-kan-inget-gra.html

 
At 7:50 em, Anonymous Anonym said...

Tja!
Det kanske vore bra att dokumentera allt du kan o har utbildning för o stick det under snoken på chefen o säg att du minnsann är värd din vikt i guld annars finns det fler arbetsplatser......Good luck!
Ps Med din inställning så är den arbetsgivare som får dig under sina vingar bara att gratulera Ds

 
At 10:07 em, Blogger Vårdbiträdet said...

Erik: Lycka till!

Anonym: Tack så mycket för ps:et :)
Chefen känner mig och vet vad jag går för, får mer i lön på andra ställen, har funderat på att kommentera det, men jag trivs så bra.. tror att det kan vara värt några kronor mindre i lön, vi får se hur utfallet blir nu när de kommer tillbaka från sina semestrar. Skön retroaktiv lön är iallafall att vänta, hur det än blir :)

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats