torsdag, januari 05, 2006

Tiden går fort när man har ledigt, konstaterade detta då jag såg att det var ett par dagar sedan jag skrev :)
Har jobbat ett par dagar nu. Ska väl egentligen inte klaga, men suck vad det känns som att jag går på tomgång. Att bara dra omkring som timvikarie har sina fördelar, men nu har det varat så länge att jag börjar bli trött på att inte få vara med och påverka och förändra.
Men hur förändrar man när man jobbar inom kommunen? Alla dessa chefer till höger och vänster, över och under. Vet inte ens vad chefen över enhetschefen heter.

Blev en bitterblogg, jag har nog inte vant mig vid att jobba än.. kanske inte är så bra med ledighet iallafall ;)

3 Comments:

At 12:49 fm, Anonymous Anonym said...

Har man bra förslag till att ändra nånting så kan jag inte tänka mig att timanställning är ett hinder.Blir det till något bättre så spelar det väl ingen roll om man är fast anställd eller inte. Förresten, jobbar du mycket på olika avdelningar eller blir det för det mesta på en och samma avd?

 
At 11:25 em, Blogger Vårdbiträdet said...

Är på ett fåtal ställen, så jag är inte "grön" någonstans ;) Har beskrivit i flera inlägg vart jag anser att "problemet" ligger när en ung timvikare kommer med förslag... Visst så kan vi påverka, men det krävs endel enegi.

 
At 4:48 em, Blogger Thérèse said...

Jag jobbade som timvikarie i hemtjänsten flera år när jag pluggade. Var väldigt många andra studenter och extra personal inne jämt, ofta fler timvikarier än ordinarie personal. Därför kändes det kanske som om folk inte brydde sig så mycket om jobbet för det var bara en extra grej , så man hade inte så mycket förslag till ändrigar utan gjorde sina timmar och gick hem. Jag trivdes faktiskt väldigt bra hemtjänsten är ju på gott och ont väldigt fritt, inte kul när det regnar och är snålblåst dock. Har aldrig jobbat på en avdelning så det vet jag inte riktigt hur det är egentligen

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats