tisdag, augusti 15, 2006

Vilket yrkesval jag gjort; för att tjäna ihop 15000 spänn behöver jag jobba 30 dagar! 30x7.5=225 tim. av duschar, KADar, blöjor, hög ljudvolym, stress, massor av personligt ansvar för mediciner osv, ja ni vet.... Varför är man kvar?

ps. vet att jag är motsägelsefull om man läst mina inlägg en tid tillbaka, men vissa dagar tycker jag att man kan få vara lite inkonsekvent *ler*



Nä, nu hinner jag inte skriva mer, ska ta en snabb sväng via sängen för att sedan rusa vidare till jobbet om några timmar, tycker att man sover så himla bra när man vet att man BÖRJAR sitt arbetspass om 7 tim igen *ler ännu större*

2 Comments:

At 3:17 em, Anonymous Anonym said...

Menar du då 15 000 före eller efter skatt? Jag antar du menar efter, för så låg lön som 66 kr i timmen har du väl inte. I och för sig verkar 86 kr i timmen, vilket blir lönen om du menar 15 000 efter skatt oxå väldigt låg. Var sjutton jobbar du egentligen. Jag får som vårdbiträde mer än 10 kr mer i timmen. Mitt råd är, flytta till en annan kommun!!

 
At 9:04 em, Blogger Vårdbiträdet said...

Jo 86 kr var min lön som vårdbitr. den har ju precis höjts med 5 kr eftersom jag är uska. Så är det att inte ha några rättigheter som vikarie.
Men ja ska på intervju inom kort i en annan kommun, där de omedelbart gav mig högre lön efter mina erfarenheter, synd bara att kommunen ja jobbar i nu inte fattar det. De förlorar någon som kan verksamheten för några sketna kronor i tim. som betyder mycket för mig.
Ja, ja det kan väl vara bra att gå vidare och vidga sina vyer :)

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats