torsdag, augusti 04, 2005

Nu till dagens ämne! Arbetskamrater
När jag gick ut genom dörrarna på jobbet idag bubblade det i mig. Kände nästan blodet i ådrorna koka!! Jobbade med en personal med kraftiga attitydsproblem idag! En "vuxen" människa som beteer sig som en jag vet inte vad. Visst, det är så fånigt så jag borde kunna skratta åt det, men när det går ut över patienter då jävlar!! Tur för henne att det var min sista dag idag!! ;)

Vissa människor passar inte att jobba inom vården. Men vad gör man åt något sådant?Mest irriterande är nog hur en person kan förstöra så mycket. Ska fundera på detta.

3 Comments:

At 11:09 em, Anonymous Anonym said...

Hej vårdbiträde!
Du har fått en ny anhängare!!! Kram

 
At 9:28 fm, Anonymous Anonym said...

Många gånger gäller det att bita ihop och göra lite primalskrik i avskildhet. En del människor är så korkade att de inte fattar att de är korkade, de är lyckligt ovetande.

/Agneta S-C

 
At 9:41 em, Anonymous Anonym said...

Känner igen mig så väl i vad du skriver. Ibland har jag starka funderingar på att gå vidare med saker som personal har sagt. Tex skylla på vårdtagaren att personalen har ont i ryggen. Det är ingenting en äldre människa behöver höra.

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats