torsdag, augusti 04, 2005

Sista dagen på mitt ena jobb idag. Kan inte riktigt förklara hur skönt det känns. Blir alldeles bubblig i magen. Nykär? I min nya ledighet.


Min absoluta favoritsysselsättning på jobbet är att tvätta, inte för att ha en chans att lukta på alla kissunderbyxor, utan för att allt blir RENT. Hade velat tvätta en hel vecka för att det ska bli rent. Använda klorin & desinfektionsmedel överallt. Då skulle det lukta gott. Känslan av att öppna en påse full med smutsiga kläder, ta på sig handskarna, lägga in det i maskinen, trycka på 60 och förtvätt. 1 timme senare kommer man tillbaka och det är rent! Vilken känsla.

4 Comments:

At 12:23 em, Anonymous Anonym said...

Haha, vilken skön blogg du har, man känner igen sig // extrajobbar som vårdbiträde

 
At 12:35 em, Anonymous Anonym said...

Hej!

Linda Skugge har gjort Sverige en välgärning! Jag hoppas att många hitar hit o läser din blogg så att de börjar förstå hur du & all annan personal har det!

Har arbetat som uska men bytte jobb efter 3 år för jag står inte ut med alla sparbeting som finns! Jag håller helt med dig i din åsikt om medicineringen!

Kan du inte skriva om din arbetsrelation till de andra yrkesgrupperna, bla ssk och doktorerna för det upplevde jag som intressant när jag själv jobbade!

Hoppas du står ut - det är såna som dig som vi behöver! /Pytte

 
At 3:26 em, Anonymous Anonym said...

jag älskade din blogg.tjarrå.

 
At 3:35 em, Blogger Rich said...

Kul blogg, min sambo sen 13 år jobbar som undersköterska och jag upplever allt från hennes sida... just det här tjatet om man kan jobba extra osv... samt det vansinniga med delade turer, tex jobba samma dag 07:00-10:30 sen 16:00-21:00, helt sjukt aldrig att det hade förekommit på en "manlig" arbetsplats...

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats