tisdag, september 26, 2006

Ska sticka i väg till nya jobbet nu, skulle egentligen gå bredvid i dag, men jag blir ordinarie istället :) känns bra att de verkar lita på mig redan. För tillfället har jag massa olika arbetsplatser, trevligt med flera lönekuvert som dimper ner i brevlådan. Ett tips till alla timvikare där ute är att kolla era skattetabeller bara. Huvudarbetsgivaren drar enligt tabell, men det kan ju hända att du tjänar mer och då få man fet kvarskatt! Jo tack, vet det, men det tog några år innan jag fattade vad det berodde på :/

2 Comments:

At 10:13 em, Anonymous Anonym said...

För att undvika ev kvarskatt så kan du kontakta lönekontoret o säga tiil att de ska dra lite extra varje månad.

 
At 9:50 em, Blogger Vårdbiträdet said...

Jo har meddelat dem att jag gärna vill betala lite frivillig skatt :)
Tack för ytterligare ett bra tips!

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats