onsdag, februari 08, 2006

Har varit på vårdcentralen och tagit blodprover. Hon som tog proverna körde in HELA kanylen i armen på mig, inte nån liten butterfly utan vanlig modell, variant grövre och drog sedan ut den tills det kom blod. Gjorde skitont!"oj lilla vän, gjorde det ont, slappna av lite"
Världens blåmärke idag.. Inte riktigt den tekniken jag lärt mig. Usch och fy.

Är i valet och kvalet om jag ska söka sommarjobb inom akutsjukvården eller om jag ska vara kvar på mitt vanliga jobb..
Där finns tryggheten, men det är nog lika bra att ta tjuren vid hornen och hoppa ut i verkligheten :)

2 Comments:

At 9:03 em, Anonymous Anonym said...

Hej Vårdbiträde!
Apropå injektioner och sputor. Vad tycker du om att det gavs en B12-injektion rakt igenom byxorna för att det var så krångligt att ta av en förlamad äldre person byxorna? Detta hände på ett sjukhem.

 
At 10:23 em, Blogger Vårdbiträdet said...

Tror jag inte ens behöver säga vad jag tycker, för det är precis vad i stort alla andra också skulle säga! (kan tillägga att det innehåller en svordom;)

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats