söndag, augusti 14, 2005

Löner del 2

Jag håller på och pluggar till undersköterska och det verkar som om min lön efter det höjs med ca 20kr/tim, grovt beräknat. En utbildning på 1½ år och en möjlig studieskuld på ca 120 000kr. Det skulle då alltså ta mig ca 6000 timmar att få igen dom pengarna. 150 dagar på jobbet. Det får det väl vara värt. Skönt att jag inte tar studielån utan jobbar samtidigt istället. Bra att vara förankrad i arbetslivet under tiden så man inte tappar fotfästet. Men det är tröttsamt vill jag lova. Skönt att vara ledig lite innan skolan början.
Nu går ögonen snart i kors. Det är tröttsamt att vara ledig också :) Så mycket jag vill hinna med.. bara 10 dagar kvar. Shit, hinner nog inte sova.

2 Comments:

At 9:10 em, Anonymous Anonym said...

Det är sanslöst att du måste betala för att utbilda dig till uska!!!
Jag fick betalt av AF/Försäkringskassan och gick typ 40 veckor via Lernia.
Min syrra gick 3 terminer på kommunala komvux och hade också betalt!
Lycka till med studierna iaf.

 
At 5:05 em, Anonymous Anonym said...

Har jobbat snart 16 år inom vården, ville gärna vidare utbilda mig till uska men att göra det genom att ta studielån.....inte en chans. Som du säger skulle ta mig en evighet att betala tillbaka eftersom lönerna inte står i proportion till vad det kostar. Jag vänta ut dom istället och fick förra året hela utbildningen betald, tackar. Annars hade jag fortfarande varit v.bträde.

Lycka till

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats