tisdag, augusti 30, 2005

Har gått i skolan i en vecka nu. Verkar inte vara några roliga ämnen ännu. Synd. Jag har verkligen sett fram emot terminstarten. Men fördelen är att jag har blivit extra sugen på att jobba. Får nog ringa CSN och höja mitt tak..

Killar i vården.
Dessa är som regler väldigt uppskattade, även av mig, men frågan är varför? Med handen på hjärtat är det skönt att jobba med nån av det andra könet i bland, på samma sätt son verkligen tycker om. Men på mitt jobb är det nån sorts kultur att tycka om männen som kommer. Men detta gick till överdrift då en av männen kände av detta och började utnyttja situationen genom att sluta göra sina uppgifter. Men det gick inte länge. Jag skyller inte enbart på honom då jag vet att många mer eller mindre har uppmuntrat det.
Jag tror att männen är så sällsynta, iallafall på mitt område, att man höjer dom till skyarna. Jag tycker det är skönt med någon som kan köra de tyngsta rullstolarna :) Sen är det gött med nån som inte snackar så mycket skit och inte är så känslig. Men det behöver man ju inte vara man för att uppfylla..

3 Comments:

At 11:41 em, Blogger Anders Eriksson said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 11:42 em, Blogger Anders Eriksson said...

Först måste jag säga att jag gillar din blogg. Skönt flyt, och mycket igenkänning.

Sen tänkte jag göra lite självprops, och tipsa om ett inlägg jag skrev för ganska längesen. Jag jobbar extra inom kommunal hemtjänst här i Uppsala, och skrev ner en del tankar just kring att vara kille i ett kvinnodominerat yrke. Du kan ju läsa och kommentera om du vill: " Iakttagelser på en kvinnlig arbetsplats"

 
At 1:03 em, Blogger mammalivet said...

ja jag tycker också att det är skönt att inte bara arbeta med kvinnor hela tiden, men det som är fel är att män som kommer alltid lyckas förhandla till sig mer lön än alla andra. Det behöver ju dock inte alltid vara killarnas fel. Vi tjejer är ju ganska dåliga på att atla om att vi är duktiga på något.

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se free web stats